Sunday, August 11, 2013

Chocolate Tarts

几天假期就这样过去了,很不舍但也无可奈何,
明天还是要继续的。。。只能期待下一个假期会更好,更长咯!



女儿最爱吃的巧克力迷你挞,我终于学会怎么做了。Yeah!!!

Yield at least 50 small tarts

Ingredients:
200g - Butter (hard, directly from fridge)
60g - Sugar
1nos - Egg
400g - Plain flour
50g - Ground almond (toast for 10min before use)

Method:
1. Preheat oven to 160C (based on my oven)
2. Whisk butter and sugar (at medium speed) until pale white.
3. Add in the egg, mix evenly.
4. With mixer turn to low speed, pour in the flour and mix well to form a soft dough.
5. Press a small piece of dough into the tart mould. Trim the edges and bake at 25min or
    until golden brown.


for Dark Chocolate fillings:
melt 400g of preferred chocolate (I used 200g Valrhona Araguani 72% and
200g Valrhona Dulcey (Caramel/White) ), and fill up the tart shells to its brim.
Let it set in the fridge for at least 30min.

for Crunchy Chocolate fillings:
melt 200g of Hazelnut compound chocolate, and pour in 160g of Feuilletine.
Mix it evenly and fill up the tart shell. Set in the fridge for 30min or so.

for Caramel Chocolate fillings:
melt 200g of Valrhona Dulcey chocolate,a and pour into tart shells to set.





~*~ Yummy Yummy ~*~





29 comments:

  1. 哇!这样多口味的chocolate tarts,我最喜欢那crunchy choc tart了。那小模型也很可爱。
    看到眼睛又坏了。。。那小模型是在那买的到?。。。嘻嘻。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann,
      爱烘焙的我们。。。眼睛都有小毛病的啦!咔咔咔!!
      模型我N年前买的,现在应该可以在sunlik或Gim Hin Lee (Bake King)找得到哦!

      Delete
  2. 非常吸引人的巧可力塔, 哇! 我好想吃哦!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好好好。。。请你吃!嘻嘻~~

      Delete
  3. 那带花纹的碟子很抢眼吼~我也买了...
    嘻嘻,但是粉红色的。

    一下来这么多款口味,真让人难以选择啦!
    可不可以贪心一点点,三款都试试呀?

    ReplyDelete
    Replies
    1. QiQi,
      哈哈哈,我现在好后悔没有顺便把那个粉红的带回来咯!

      三款都要。。。ok,没有问题。马上飞过去,接着!!嘻嘻~~

      Delete
  4. Irene, your chocolate tarts make me drooling! The filling is so chocolaty and creamy! Yum!

    ReplyDelete
  5. 好多巧克力挞哦,谢谢分享!

    ReplyDelete
  6. 那么多choice哦!!运动过后,最好的能力补给莫过于你家的塔啦!!嘻嘻。。。

    ReplyDelete
  7. 哇!太好吃了,先拿一些来吃才去开工,嘻嘻嘻!

    ReplyDelete
  8. 每一种挞我都想吃。。可惜住得太远了~~ :)

    ReplyDelete
  9. wow.. 真的勒!算你狠。。我三样都想testing,可以吗?please~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈哈。。。。当然可以啦!
      早知道你来SG,我就给你送到snow city去。 ^o^

      Delete
  10. Wow , chocolate are my favourite and I like the crunchy chocolate filling.

    ReplyDelete
  11. wow 。。。。。。 irene 啊!我只好眼光光的望着呢!好可怜我住那么远。 :) :)只好望梅止渴咯。

    ReplyDelete
  12. 好高贵华丽的塔哟,看得我口水直流啊~~

    ReplyDelete
  13. Irene, 你是二十四孝阿妈,做的都是宝贝女儿喜欢吃的。这麽多选择,要哪个好呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jessie,
      没有办法,谁叫我前世欠她(女儿),今世就只好还债咯!咔咔咔~

      Delete
  14. 三种挞都做得那么棒,你好厉害哦!
    我每款带走一粒咯,嘻嘻!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Casey,
      一粒太少了,你拿多多啦,帮我clear stock啦!嘻嘻~

      Delete
  15. 喜欢那个脆脆的,巧克力的诱惑!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes yes。。。我也超爱那个,只是多吃会胖胖,所以尽量control咯!咔咔咔~

      Delete
  16. 很多核桃好吃
    近来我把它当零嘴吃

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哎哟。。。38眼花哦,没有核桃啦,是类似饼干碎的Feuilletine。
      核桃我也爱,可惜有点贵,不舍得大口吃哦!;)

      Delete
    2. 38好神秘咧,来无影去无踪,我都不懂要去哪里拜访你。留着联络方式给我吧!^o*

      Delete
    3. 呵呵老人家眼花 因为近来买了一堆核桃来吃嘻嘻
      我我我本来是在佳礼那里玩的
      不过没有更新了
      做了都在手机里

      Delete
  17. 我还没进来看时,都说有赚了,
    进到来一看,天啊!马铃薯面包换这漂亮,美味的巧克力塔,
    爽死啦!!!!

    ReplyDelete
  18. Wow I love your presentation and food styling on this post. Not forgetting the little tartlets as well. Send some over.

    ReplyDelete
  19. Irene, I got flowery eyes liao, so many choices, all I like leh!

    ReplyDelete